Poradce
Rychlý kontakt
|
|
| Pondělí, 25 Leden 2010 22:53 |
Zelený čajŽádný jiný nápoj nemá tak silné tuky spalující účinky jako právě zelený čaj. Řada výzkumů potvrzuje schopnost zeleného čaje napomáhat odbourávání tělesného tuku. A ačkoliv si jistě mnozí myslí, že dosáhnout výrazných účinků není vůbec snadné, ba dokonce je to nemožné, budete příjemně překvapení. Následující řádky vám prozradí, kolik můžete shodit díky dvěma nebo třem šálkům tóhoto čáje. Čím více ho pijete, tím více tuků spálíte.Když každý den nahradíte jedno latté s nízkotučným mlékem šálkem zeleného čaje (prakticky bez kalorií), ušetříte tak denně asi 150 kalorií. Vědci z Johns Hopkins Bloomberg Schoolof Public Health zjistili, že vynecháním jednoho nápoje o obsahu 100 kalorií denně můžete zhubnout až kilo ročně. Jaký epi?!Čaj musíte nechat louhovat alespoň tři minuty, aby došlo k vyloučení antioxidantů odpovědných za spalování tuků. V tomto případě je to především epigallokatechin galát (EGCG). Čtěte dál, abyste se dozvěděly ještě mnohem víc! Lepší kontrola hladiny inzulínuZlepšení inzulínové senzitivity a glukozové tolerance vám pomůže snížit váhu, protože bude vaše tělo lépe využívat energii. Pouhý jeden šálek zeleného čaje napomáhá stabilizaci vysoké hladiny krevního cukru (za předpokladu, že alespoň třikrát týdně pravidelně sportujete), tak to aspoň zjistili odborníci v rámci studie publikované v Journal of American Cotlege of Nutrition.Urychlení metabolismu!Zelený čaj vám nejenom poskytne optimální dávky důležitých minerálů, jako je mangan, selen, chrom a zinek, ale prodlužuje také působení norepinephrínu, tedy hormonu, který urychluje spalování tuků. A právě hladinu tohoto hormonu potřebujete mít po tréninku zvýšenou. NEZAPOMEŇTE: sáček důkladně vylouhovat a po vyndání ze šálku ho důkladně zmáčkněte, aby se uvolnilo ještě více tuky spalujícího EGCG.
Udržte se ve forměTheanin, aminokyselina, která prokazatelně ovlivňuje naši bdělost - podobně jako kofein - má ovšem tu výhodu, že nezpůsobuje neklid. Theanin také zvyšuje hladinu dopaminu a serotoninu v mozku. Ovlivňuje tedy neurotransmitery, jež mají pozitivní vliv na propojení mezi myslí a svalem. Zkuste v den tréninku nahradit kávu dvěma šálky zeleného čaje. Chrání před chorobami srdceZelený čaj prokazatelně napravuje endotheliální dysfunkce. Nedávno provedená studie došla k závěru, že 30 minut poté, co vypijete alespoň dva šálky zeleného čaje, dojde k dilataci endotheliálních buněk, které vytvářejí stěny oběhového systému. Tím se uvolní artérie a žíly, takže jimi mohou adekvátně proudit živiny. Zhubněte 5 kilo!Bylo zjištěno, že pití tří šálků zeleného čaje s trochou nízkotučného mléka (3 dny po sobě) napomáhá spálení 106 kalorií denně. Za rok je to celkem 38 000 kalorií a to znamená nějakých 5 kilo dole! NEZAPOMEŇTE: přidat citrónovou nebo limetkovou štávu, obě napomáhají vstřebávání antioxidantů ze zeleného čaje.
Pryč s pneumatikou kolem pasu!Tři dny cvičení kombinovaného s alespoň třemi šálky zeleného čaje denně vede k odbourávání tuků uložených v partii břicha. Nedávno byly v časopise Journal of Nutrition zveřejněny výsledky studie, jež tyto účinky sledovala po dobu tří měsíců. Spalujte o 17% více tukuZelený čaj vám pomůže spálit při aerobním tréninku o střední intenzitě více tuku. V časopise American Journal of Clinical Nutrition byly zveřejněny výsledky studie, která zjistila, že 366 miligramů EGCG podpoří odbourávání tuku během 30 minutového testu (jízda na kole) o 17%. Silné kostiMožná víte, že posilován trénink má pozitivní vliv na vaše kosti, ale tento aspekt může ovlivnit do jisté míry i zelený čaj. Vědci se domnívají, že obsah kofeinu, fytoestrogenu a fluoru v zeleném čaji napomáhá zvýšit hustotu kostních minerálů u lidí, kteří pijí čaj pravidelně zhruba 10 let.
V případě, že máte zájem o poradenství s osobním konzultantem, vyplňte prosím formulář, nebo zvolte možnost přímého kontaktu. Související články:
|




Komentáře a dotazy k článku
RSS informační kanál kometářů k tomuto článku.